Friday 13 June 2014

world cup 2014

Assalamualaikum w.b.t
Korang tengok tak perlawanan antara Brazil dengan Croatia semalam? Ini adalah buat pertama kalinya aku menonton World Cup untuk perlawanan yang pertama. Dulu mana ada Astro. Setakat pakai aerial biasa ditambah pula siaran tak bagus. Memang tak ada peluang nak tengok. Tapi walaupun ada Astro kat rumah yang baru pasang, masih tengok bola kat TV1 dan TV2. Tak langgan pun siaran Astro Supersport.
Marcelo First Own Goal
Apa-apa pun tahniah pada skuad favorite aku iaitu Brazil menang perlawanan pertama bertemu Croatia. Masa Marcelo buat gol sendiri dah macam tak ada harapan je. Nak pula Croatia sentiasa beri tekanan siapa yang bawa bola lagi la macam tak ada peluang nak menang.
Brazil Won First Match Against Croatia
Tiba-tiba corak permainan Brazil berubah, Marcelo kerap dapat bola dan bawa ke atas. Neymar pula turun sama bantu pemain pertahanan. Tapi pujian seharusnya diberi pada Oscar sebab banyak buat gerakan cantik dan hantaran yang bagus.  Sekaligus memberi kemenangan 3 –1 buat Brazil. Comeback yang terbaik.
Tiga Perlawanan Berlangsung Esok Pagi 14 June 2014
Untuk esok pagi pula, ada tiga perlawanan diadakan pada hari yang sama tapi berbeza waktu. Rabak la mata esok pagi nak layan semuanya. Tapi agak kecewa sedikit disebabkan TV1 hanya menayangkan Spain dan Netherlands saja. Nasib baik siarkan dua top team ni. Nak tengok online memang dalam harapan la. Intenet pun perlahan mengalahkan siput sedut.
2014 FIFA World Cup Brazil Schedule on 14 June 2014
Rasanya malam ni kena usha-usha tempat nak tengok bola. Mana tahu dapat tengok perlawanan antara Mexico dan Cameroon dan juga Chile dan Australia. Alang-alang sebat tengok tiga perlawanan sekaligus. Tapi perlawanan tumpuan sudah semestinya antara Spain dan Netherlands. Kedua pasukan memiliki pemain yang berkualiti tinggi.

No comments:

Post a Comment